2009. január 13., kedd

Egy hentes Szombathelyen

Egy hentes Szombathelyen…

CreatívTragikomédia

Rendezte: A való élet

Producer, kreatív igazgató: az nem volt, minek is…


A történet igaz történet, a szereplők sem kitaláltak, de személyiségi jogaikra való tekintettel nem nevesítem őket. A történet konkrétumain kívül leírt dolgok, a szerző saját véleményét tükrözik a történetről, amely a szabad véleménynyilvánítás alapján indokolt.


1. rész (bevezető)

Történt tavaly ősszel, hogy a MAFSZ (a Magyar Független Film és Videó Szövetség) Országos Filmszemlét rendezett Szombathelyen. Mint a filmeket kedvelő ember, egy kedves barátommal, aki mellesleg a MAFSZ elnökségének is tagja, ellátogattunk a szemlére.
A filmvetítések, és a baráti beszélgetések kellemesen teltek, a hangulat, és maga a rendezvény is kitűnő volt. A filmek alkotói (itt szándékosan nem rendezőt említettem, mert az végzettséghez kötött titulus, mint a mérnök, orvos…stb, vagy megfelelő szakmai referenciához) építő ötletekkel, véleményekkel beszéltek alkotó társaik filmjeiről. Ebbe, a szinte szellemi idillikus hangulatba lépett be a szemle színhelyére, egy titulus és rangkórságban szenvedő egykori mészáros legény. Nevezzük egyszerűen csak hentesnek. Mivel egy városból jöttünk, úgy éreztük mindketten, köszönünk egymásnak. A köszönés után rögtön aziránt érdeklődött, hogy helyet foglahat-e kis társaságával közöttünk. Az arca önbizalmat, és valami tecsó gazdaságos szellemiséget sugallt. A választ meg sem várva, maga alá húzta az egyik, még ki sem hűlt széket, és megrendezte a saját, székre való leülését. Én sajnálkozva jeleztem, hogy az általa elfoglalni óhajtott szék gazdája, és a többi üres szék gazdája is, rövid időn belül visszatér, így jelenleg nincs az asztalnál szabad hely. Viszonylag hamar felfogta a dolgot, én igyekeztem úgy tálalni, hogy ne legyen semmi sértő, csupán a tényekre hagyatkoztam, miszerint a székek jelenleg foglaltak. Kissé kelletlenül, de különösebb megjegyzés nélkül odébb állt.
Később, amikor a székek felszabadultak, oda menten az én hentes ismerősömhöz, jelezvén, hogy most már oda jöhetnek, ha van kedvük mind a hárman. Ekkor viszont már nem volt aktuális, mondván, mivel ő (mármint a hentes) Szombathelyen is dolgozott, rengeteg barátját meghívta a Filmszemlére, őket várja, és még így sem biztos, hogy elférnek az asztalnál. Itt fontos megjegyeznem a történet hitelessége okán, hogy este 8-ig senki nem ült az asztalukhoz, a sok-sok barát elmaradt. Egy pohár ásványvíz azonban, nekem úgy tűnt, egész jól lekötötte a kis társaságot órákon keresztül.

4 megjegyzés:

IQ Zénó... írta...

Ebben a regényben úgy érzem valakiről még ásványvizet fognak elnevezni. De az is lehet, hogy egy nagy presztizsű díjat alapítanak , az ornitológiai társaság védnökségével...

Imre írta...

...melyik asztal?ki hova ült?hentes?
Most 'halatortán'/?/,de abban nem volt még "egy városból jöttünk" ISMERŐS sem!Most mi lészen?
Olvassuk a blogodat,oszt várjuk a heu
Rékát?Heu Hentest??
Ne csigáz,nem vagy így konkrétcsávó!

Szende Szandinista írta...

Én nem csigázok, igérem...inkább gombát szedek. De most hó van, így azt sem....

Unknown írta...

10 év telt el.... szegények....