2009. január 14., szerda

Egy hentes Szombathelyen 2. rész

2. rész

A Filmszemle programjai, a vetítések, este 8 után, némi késéssel befejeződtek. Mindenki kellemes, oldott hangulatban beszélgetet a bárban, sokan állni voltak kénytelenek, mert hentes ismerősöm, még mindig reménykedett abban, hogy neki igen is, vannak barátai, akik majd miatta eljönnek a Szemlére, ezért továbbra is fenntartotta az asztal szabad helyeit. Az asztalnál 14 ember fért volna el, ők hárman ültek körbe egy poharat, ami még ekkor is félig volt, hiszen jó beosztással éltek. Gyanítom, hogy ha a Filmszemle tovább tartott volna, a pohár tartalma lassan elpárolog, de addig is legalább legitimálta az asztalnál való néma ücsörgésüket, hiszen, gondolhatnánk, ők is „fogyasztanak”. Akkor csillant fel a szemük, amikor meghallották, hogy lesz ingyen vacsora, de akkor nagyon felcsillant. Már álltak is fel az asztaltól, akkor már nem számított, hogy esetleg jönnek a „barátok”, hiszen egy ingyen vacsora sokkal jobb ajánlat, mint hogy órákon keresztül várni olyan valakiket, akik esetleg fizetnek egy sört. Arról a problémáról nem is beszélve, hogy még a végén vissza is kell hívni őket. Maradt tehát a szinte eufórikus hangulatot előidéző ingyen vacsora. Némiképp csalódás lehetett, hogy egy kicsit még várni kell a kulináris élvezetekre, mert a vacsora előtt még hátra volt a konzultáció. A konzultáció a Független Filmszemlén nem más, mint az aznap vetített filmek zsűri általi elemzése, építő kritikai észrevételekkel, és a közönség bevonásával. Mind ez a jobbító szándék jegyében, amiből a megfelelő konzekvenciákat levonva sokat tanulhatnak az alkotók.
Már mint az értelmesebbje…………

16 megjegyzés:

Imre írta...

Kezdem elveszteni a fonalat a sorozat 2. részében!
A hentes meg van,csak most ül,és nem helyet kér,hanem hosszan iszogat vmit hármasban,míg a kulinárisra nem csillan a szemük.
Igyunk?Együnk?Rendez(z)ünk?
Ismerősünk??? /enyém is?/
Alig várom már a konzultációt,végkifejletet,hogy a katarzisban megnyugvást találjak,és megoldódjon az:alias,mint Poirot krimiben a negatív figura kiben léte!vagy vanna?

Szende Szandinista írta...

A katartikus kibontakozás mindenki fantáziájára lesz bízva, mint sok már műben is de a kibontakozás természetesen csak a konkrét hentes megnevezésére vonatkozik. A történet teljes lesz, hiszen én átéltem azt, hogy szégyeltem, hogy egy városban élünk...

IQ Zénó... írta...

...a dolog lényege a hosszú petting.
Filmes nyelven :
" long petting...ACTION ! "...ééésss!
Ha már ennyit dolgozott a szerző nehogy idejekorán elsüljön a poén :-)

Imre írta...

... lehet,de én egy másik rendezői korszakban nyiladoztam,akkor egy monoton férfi volt még mindenki hangja,és ilyenkor azt mondta fonetikusan:jaaa,gút,langzam,slukken,
spriccen,ó,jaaaaa!
De ott nem volt hentes!?!
Örülök,hogy életetek része,lett a rendezés,de megoszthatnátok a nagyérdeművel,hagy élvezzünk egy kicsit mi is!!!

Szende Szandinista írta...

Azért az iwiw uzenőfalon egy ma berakott link segítség lehet....

IQ Zénó... írta...

Folyamatosan megosztjuk a közönséggel ,
de a dramaturg...mert az is vagyok egy kicsit...azt diktálja, hogy így hatásosabb lesz !

Imre írta...

Kezd izgi lenni a rendezés!
Ha jól sejtem,Van!olyan is ki nem Imre,de András,és kedvence a "vörös Kabos" film,.....vmilyen madar!?!
Nem tudok hozzászólni,mert nekem nincs 'képben' a rendező!Nememlékszemrá a Mobilból és a vátosból se!
A derkos vetítés után gratuláltam,kérdezte ki vagyok,modtam a másik klub vezetője,ő:sajna az már nem fért bele a produkcióba,aha,aztán szevasz!
Kész!csapó!vége!Mára ennyi!

Szende Szandinista írta...

Nem csodálom, hogy nem emlékszel rá, olyan jelentéktelen figura volt, olyan szürke veréb...most is csak saját magáról képzeli, hogy jelentékeny, aki 10 percet beszélget vele, az rájön ám a "dologra"...

Imre írta...

Igen,értem!Értem?Értetek?Értünk?
Sajna ehhez innentől csak ennyi:
no comment!
Pierot ügye megoldódott,a hentes kikloffolta a madár húst,teleitta magát bubis vízzel,de ez a TI ügyetek!
Fonetikusan:sajnálom!
A megoldás a kezetekben van.
Csapó!Vége! Ennyi!

Szende Szandinista írta...

Az ügy még nem oldódott meg, inkább majd most bontakozik ki az igazi tragikomédia...A tragédia az, hogy ismejük, a komédia az, amit akkor tett....

Szende Szandinista írta...

Verebet művésznek nevezni olyan, mint ha egy T-34-es tankot porcelán nipphez hasonlítanának. Szerintem mellesleg olvasni sem tud, az meg, hogy ő nevez bárkit alkoholistának.....Saját maga mondogatja, hogy egyre több Vereb sétány lesz a városban, mert részegen itt is elesett, ott is elesett. Szerintem a skizofrénia kezelhető, azzal érdemes lenne orvoshoz fordulnod, de a pszihopataság az gyógyíthatatlan....Mellesleg gondolom nem nagyon lehet munkád, ha ennyire ráérsz, bár azon nem is kell csodálkozni, hogy a filmrendezés mellett már ács munkákat is vállal a "veabprodukció". Javasolnék egy névváltozást, pl.:Mekkelek bt...

Szende Szandinista írta...

Verebke úgy látom ismét jogászra ittad magad, és a skizofréniádban a nyika név jutott most az eszedbe. Szerintem keress magadnak másik játszóteret, amíg nem késő, mert ha a fehér köpenyesek szednek össze az utcán, egy jó darabig nem jössz ki a viccosztályról. Nem érzed, mennyire alacsony szellemi szinten próbálsz kommunikálni? Jelzem, innentől minden írásszerű kinlódásodat válasz nélkül törlöm, mert a te szintedhez még egy vakond is túlképzett....

Névtelen írta...

Kedves tőled, Nyika. De a fickó nem ér ennyit...

Szende Szandinista írta...

Kedves Nyika és vean, akik egy és ugyanazok a személyek, a skizofrénia okán. A "ti" honlapotokon szórakoztassátok magatokat, ott lehet, hogy magatoknál sikeretek lesz. Ja, vagy hogy ott nincs lehetőség üzenni???Ennek is biztos oka van, talán az, hogy saját magatokon kívül senki sem dícsérne? Mert nekem az építő kritikával nincs bajom, de a ti megjegyzéseitek ettől nagyon távol állnak, ez egyszerű kötekedés. Az, hogy nekem ne lenne kivel innom? Hát nem is tudom, ki volt az akit a legénybúcsúján csak egy ember tisztelt meg azzal, hogy igyon vele egy pár pohárral, az is csak azért, mert az életben először te fizettél. Itt kellett volna elgondolkodni, hogy mennyire tartalmas az életed. Az az érdekes, hogy aki egy kicsit is megismer, mind úgy vélekedik rólad, mint én. Időközben arra is rájöttem, hogy neked nem is az egód nagy, egyszerűen csak buta vagy mindenhez, és minden ebből ered. Majd ha lesz pénzed, gyere be a boltba, és rendeld meg a hőn áhított szintit, talán az ács munkák hozhatnak valamit, bár ennyi erővel atomreaktorokat is építhetnél, ahhoz is értesz annyira mint a filmhez, vagy a tetőfedéshez.Na pá...

Szende Szandinista írta...

Drága jó verebke. A pert nem volt értelme elindítani, mert az ügyvédünk utána nézett a "világhírű " kis cégeteknek, és nincs más, csak adóság, de az rengeteg, így nem lett volna miből elvenni. Nekem semki sem fordít hátat, neked viszon nincsenek, és nem is voltak soha barátaid. Azt a hangfelvételt én is meghallgatnám, ugyanis ilyen soha nem volt, az is a te pszihopata agyszüleményed. Az alkoholizmusról csak annyit, hogy aki ismer, az tudja, hogy ritkán iszok, de akkor nem zavar, ha sokat, az ezzel való vagdalkózás a primitív emberek egyetlen fegyvere.Utoljára ez az érettségi találkozónkon történt, bár te azt nem tudhatod mi, nyolc általánossal a hátad mögött. Legalább vehetnél már egy érettségi bizonyítványt, hogy ne kelljen szégyenkezned, ha szakmai önéletrajzot írsz....

Unknown írta...

Szegény Tamás... szegény.. így tíz év után mininum szórakozrató ez a dagályos fetrengés. A Mobilból ki lettetek vágva, sebaj. Örülök, így tíz év után is, hogy ekkora fejtörést okoztam, a hosszú jegyzetekből kiderül, hogy meghaladtam a képességeidet, mert nem tudsz tömören fogalmazni, dagályos szarfolyammal igyekszel a gondolkodó ember látszatát kelteni. Szegény..