2008. január 17., csütörtök

A minap a következő mondatot hallottam egy 68-70 körüli néni szájából: "majd a vezetőségin én megmondom neki". Így van ez nálunk. Az élet minden területén kialakul a vezetőség, és annak a csúcsán a vezető. Jelen esetben ez egy nyugdíjjas klub, ahol a tagok heti kétszer össze járnak, és vagy kártyáznak, vagy teljesen átrendezik a bútorokat, olyan zörgéssel, mint ha csak bowlingoznának pálya nélkül. És ezek szerint, nem beszélnek közben egymással, mert majd csak a vezetőségin mondja meg neki. De egyáltalán mi az , hogy vezetőségi? Miért nem jut el egy 60 év fölötti ember odáig, hogy ne kelljen a szabad idejében vezetni valakinek. Miért nem lesz annyira kreatív erre a korra, hogy olyan emberekkel társuljon, ahol érvényesül, az egyszer a te ötleted , egyszer az enyém. Talán azért, mert akkor nem lehet marakodni a képzelt, vélt hatalom megszerzésén, és megtartásán. Attól tartok, hogy az ilyen jellegű igény már-már genetikusan öröklődik. És ez nagyon nagy baj. Mert ugye ebben a megvilágításban két féle ember létezik. Vannak a vezetők (ők azok akik a vezetőségin komoly nyomatékkal, elmerengő, gondolatukba mélyedő arccal szívják egyik cigit a másik után) és vannak a vezetettek. Igen ám, de a vezetettek egy jelentős része is vezetni szeretne, és ennek érdekében még konspirálni is hajlandó akár. És akkor egyszer csak ő is bekerülhet a vezetőségbe. És ott már bátran megmondhatja.......akár neki is, csak a megmondás az legyen udvarias, kedves, és természetesen konstruktív. Hát így van ez nálunk.......minden szinten

2 megjegyzés:

Imre írta...

....én már lassan két éve nem dohányzok,igaz még a nyugdíjig is van páratlan évem,vezettem is már- hivatásosan-és mégis?Genetikailag?
Sejtettem valamit már ezelőtt is,na de ilyet!
Ébren vagy,ne álmodj,ha alszol,kelj fel!KELJ FEL!!!mert:joooóóó reggelt Magyarország!!!

Imre írta...

...bocsika,nemtom magamban tartani eme friss hírt,idézem:

"GáGyő az E.F. című műsor forgatásának egy pár perces szünetében futott össze Utasi Árpival, akinek borzasztóan megörült, mert mint ahogy elmondta, nagy rajongója az ifjú mesemondónak.

A nagy egymásra találás után a befutott showman az ifjú tehetségnek súgott a fülébe néhány mondatot. Mint később megtudtuk, Gá Győ tanácsokat adott Utasi Árpinak.
GáGyő a sztárság árnyoldalairól mesélt.
„Azt mondtam neki, hogy vigyázzon arra, hogy ő most az Árpika lett, mert nagyon sok barátja lesz, sokan odamennek majd hozzá, hogy látták. Nehogy kihasználják! Tudom magamról, hogy bekerültem a tévébe, ’oszt mi lett! Én hiszek ábbán, és remélem, hogy nem hasznájják ki. Mondtám néki: Vigyázzá mágádrá!'

A csantavéri fiú sikere mögött Gá isteni beavatkozást sejt: „Megérdemelte ázt, ámit elért! Én nágyon örültem néki. Nem vót titok, hogy néki győznie kellett, áz isten így ákártá. Nem áz ország ákártá így, hánem a jóisten”.

Győ végül a sztársághoz elengedhetetlen stílus felé vezető útra is ellátta néhány jó tanáccsal Utasi Árpikát. A nyeremény Fiat 500-as színkombinációjáról adott tippeket Árpinak: „Mondtám néki, hogy piros belsővel kérjen ezüstöt, mert imádom azt a modellt. És én nem veszek olyat, mert nágyon kicsike”.

Oszt ennnnnyi.